quinta-feira, 9 de outubro de 2014

Beautiful Human Beings / A Beleza dos Seres Humanos

 Beauty can express itself in many ways, human, secular, spiritual, divine. This is a quote posted by "Native Spirit Tribal Community" that touches hearts:

Elder's Meditation of the Day - October 9

 "That spiritual power I wear is much more beautiful and much greater. We call it wisdom, knowledge, power and gift, or love. There are these four parts to that spiritual power. So I wear those. When you wear that power it will beautify your mind and spirit. You become beautiful. Everything that Tunkashila creates is beautiful." (Wallace Black Elk, LAKOTA)

When I was young, I asked my grandfather, "What should I pray for?" He thought for a long time and then he said, "Pray only for wisdom and for the knowledge of love." This makes a lot of sense. No matter what happens I ask the Creator to show me the lessons I should be learning. I pray for Him to help me learn the lessons. By doing this everyday we become beautiful human beings. (Native Spirit Tribal Community)

------------------------------------------------------------------------------------
A beleza pode se expressar de várias maneiras, humanas, laicas, espirituais, divinas. Essa reflexão postada pela "Comunidade Tribal Espírito Nativo" toca o coração:


Meditação Anciã do Dia - 09 de outubro


"Esse poder espiritual com o qual me visto é muito mais bonito e muito maior. Nós o chamamos de sabedoria, conhecimento, poder e dom, ou amor. Essas são as quatro áreas do poder espiritual. Portanto, me visto com eles. Quando você se vestir com esse poder, ele embeleza sua mente e seu espírito. Você se transforma em beleza. E tudo o que Tunkashila cria é belo." (Wallace Black Elk, LAKOTA)

Quando eu era jovem, eu perguntei ao meu avô, "Para que devo orar?" Ele pensou por um bom tempo e então disse: "Ore apenas por sabedoria e pelo conhecimento do amor." Isso faz muito sentido. Não importa o que aconteça, eu sempre peço ao Criador para me mostrar as lições que devo aprender, e oro para que ele me ajude a aprender as lições. Ao fazer isso todos os dias nos tornamos seres humanos verdadeiramente belos.


Nenhum comentário:

Postar um comentário